Proiecte Leonardo Da Vinci

Titlul proiectului este  Analiza globală a structurii sistemului de sănătate şi de inserţie profesională a sistemelor VET în structura europeană de sănătate”și finanțarea este asigurată  prin Programul Invățare pe tot parcursul vieții,  promovat de Agenția Națională Pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.

Bugetul  alocat proiectului este  de 25 000 de euro.  În proiect sunt implicate  4 școli din  țări europene : Ludus Sanctius Sl. Centre D’estudis Joan Maragall-Spania –coordonator, Instituto Profesionale pei I servizi sociale- Italia-partener, Gölbaşı Sağlık Meslek Lisesi – Turcia-partener și Colegiul Tehnic”Danubiana” România-partener.

Motivația  acestui proiect este  promovarea relațiilor de colaborare și prietenie între elevii și profesorii din țările partenere, deoarece realizarea unui proiect european implică promovarea ordinii si metodelor de lucru, rezultate riguroase, participarea si cooperarea în echipă, coordonarea activităților pentru scopul propus, încrederea în sine și încrederea în ceilalți, cultivarea interesului în relațiile umane.

Obiectivele propuse spre a fi atinse prin proiect sunt : 1. Cunoașterea structurii și organizării sistemului de sănătate în alte țări europene, 2. Cunoașterea diferitelor tipuri de institutii de sănătate care susțin sistemul de sănătate european, activitatea efectuată de către fiecare dintre ele și  compararea calității sistemului de angajare a sistemelor VET, oportunitățile de angajare din diferite țări, 3. Stabilirea tipurilor de beneficii pe care pacienții le pot primi în funcție de caracteristicile  sistemului și funcție de organizațiile care furnizează aceste prestații în fiecare țară, 4. Exprimarea așteptărilor elevilor, în privința intereselor și obiectivelor de carieră,  necesitatea unei vieți sănătoase cu respectarea principiilor fundamentale de alimentatie, formarea unui stil de viata și de muncă sănătos, 5. Cunoașterea profilului profesional si aptitudinile necesare pentru dezvoltarea  unei cariere medicale în alte țări europene.

Activitățile  propuse pentru realizarea acestor  obiective  vizează  descrierea și  înțelegerea structurii sistemului de sănătate din  fiecare țară  participantă, subliniind, la diferite niveluri și tipurile de asistență medicală oferite.  Analiza și identificarea caracteristicilor de bază ale cadrelor medicale implicate sunt puncte cheie, cu o atenție deosebită asupra responsabilităților, funcțiilor, sarcinilor, competențelor, nevoilor de bază, rolurilor și viitorului studiilor de formare profesională al tinerilor care vor lucra în sistemul de sănătate  sau care vor beneficia de  serviciile sistemului din fiecare țară parteneră  participantă la acest proiect Leonardo da Vinci.

Pentru îndeplinirea acestor obiective echipa proiectului va realiza o platforma educațională pe care fiecare școală parteneră va avea o pagină de prezentare incluzând și  afișarea  rezultatelor cursurilor propuse  de către elevi.  Se va crea astfel oportunitatea utilizării de către elevi și profesori  a unui mediu virtual unde își vor pregăti blogul personal, pagina wiki de prezentare, vor urma  cursurile și vor trimite temele, vor purta discuții legate de stilul de viață caracteristic și pregătirea unui regim de muncă și viață sănătos, de drepturile și obligațiile lor în domeniul utilizării serviciilor sistemului de sănătate. Feed-back-ul  acestor activități desfășurate on-line va fi reprezentat de postarea  lucrărilor realizate de echipele de proiect  legate de realizarea unei  Carte a Sănătații Europene, în care  vor fi prezentate  caracteristicile sistemelor de sănătate din fiecare țară participantă, sistemul de asigurări de sănătate, exemplele de voluntariat, acțiunile caritabile realizate de către elevi, precum și  vizitele efectuate  la instituțiile abilitate pentru documentare.

O altă modalitate  de atingere a obiectivelor  este prin intermediul vizitelor, a întâlnirilor de proiect pentru  cunoașterea  acestor realități în fiecare țară, crearea de conexiuni  și creșterea interesului elevilor în procesul de învățare pentru   alte culturi/civilizații și pentru învățarea   limbilor străine , în cazul în care aceștia vor dori să continue studiile în  acest domeniu. Pe perioada celor doi ani de derulare a proiectului se vor desfășura trei mobilități, câte una  la fiecare partener, implicând un număr mare de elevi și profesori.

Derularea acestui proiect tip Leonardo da Vinci are în vedere gradul de utilitate a celor implicați ca beneficiari de sistem de sănătate și ca opțiune de angajare pentru elevi după terminarea ciclului superior al liceului.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s