LIVE

Proiect Comenius multilateral    LIVE  ( Learning in Virtual Environment )

La proiect au participat  4 scoli :

Polo Scolastico 2 «  Giacomo Torelli » din Fano – Italia  – scoala coordonatoare

Eniaio Peiramatiko Likeio  din Iraklion – Grecia

Liceum Ogolnoksztalcace  A. J. Czartoryskiego din Pulawy –Polonia

Colegiul Tehnic Danubiana Roman- Romania

Obiectivele proiectului :

–         cresterea gradului de implicare a elevilor în pregătirea proiectului şi la activităţile legate de implementarea acestuia, inclusiv în mobilităţile legate de proiect

–         perfectionarea comunicarii în lb.engleza

–         elaborarea de materiale didactice pentru intelegerea fenomenelor fizice si a invatarii limbii engleze şi schimbul de bune practici în materie de educaţie.

–         impartasirea experientei si identificarea nevoilor si problemelor comune sistemului de invatamant din fiecare tara participanta

–         promovarea imaginii scolii si a valorilor educationale romanesti  într-o tara care este  inclusa în programele europene

Intalnirea din IRAKLION – GRECIA – ianuarie 2007

In timpul acestei intalniri :

 – ne-am familiarizat cu sistemul grecesc de invatamant care este putin diferit de al nostru, la o intalnire participand un reprezentant al comunitatii educationale locale.

– elevii au participat la orele de curs ale scolii grecesti si anume la orele de fizica si informatica, iar dupa ore, la activitati de cunoastere a imprejurimilor orasului Iraklion, care este situat pe tarmul insulei Creta .

– s-a evaluat activitatea desfasurata de catre echipele Comenius ale fiecarei tari partenere in perioada care a trecut  de la prima intalnire de proiect ( analiza Swot)  la cursurile de HTML, Logica algoritmilor si cursul de engleza .

–  s-au discutat despre activitatile ce se vor realiza in continuare pana la intalnirea de proiect din Romania si anume deschiderea cursului de PHP si cel de fizica : Light Rays.

– am elaborat chestionare ca metoda de evaluare a activitatilor din proiect si am hotarat termenele limita pentru aplicarea lor.

– am facut cunostinta cu obiceiurile, cultura si traditiile  cretane.

 Cursul de fizica este realizat bilingv pentru a ne integra in noile tendinte ale invatamantului european, iar site-ul va fi deschis si in limba romana pentru a da posibilitatea elevilor romani sa poata urma cursurile.

Civilizatia minoica, cea mai veche din Europa s-a nascut aici, in Creta. Pe oricine  vei intreba, iti va povesti cu lux de amanunte despre legenda Minotaurului inchis in labirint si hranit 7 ani cu 7 fecioare si 7 tineri atenieni, ucis apoi de Teseu. O parte din ce am citit in copilarie in legendele Olimpului am vazut aici, cu ochii nostri: palatul lui Minos  din Knosos unde a fost vestitul labirint si unde apare ca laitmotiv rosul minoic. Este un loc in care s-au pastrat cel mai bine urmele civilaziei minoice si amprentele cuceririi venetiene, bizantine si turcesti.

Am vizitat mormantul lui Nikos Kazantzakis, cel mai renumit scriitor cretan din sec al 20-lea  si muzeul de arheologie, unul din cele mai vestite din Grecia.

Intalnirea din FANO – ITALIA -2006

 

Intalnirea din Polonia – 2007

Dupa deschiderea oficiala a proiectului, delegatiile fiecarei tari au prezentat cate 2 cursuri propuse pentru realizare  si desfasurare on-line. Elevii au urmarit prezentarea si au ales in final cele 4 cursuri pe care le vor urma anul acesta  dintre care 2 vor fi coordonate de profesori romani:

– Logic of algoritms  ( Andreas – Grecia)

English hidden and sought ( Mihaela – Romania)

Light Rays ( Nadia – Romania)

– PHP basic course ( Ludovica – Italia)

Intalnirea din Italia – 2008

Cursul de fizica contine descrierea legilor opticii, si a mecanismelor de producere a  fenomenelor optice rezultate din interactiunea luminii cu  particule de  apa, gaz si solide.  Aceste efecte includ : raze crepusculare, cerul albastru, umbrele norilor, ale pamantului si lunii, halourile, curcubeul, irizarea norilor, rasaritul si apusul soarelui, si mai ales mirajele optice care se pot produce : Fata Morgana sau mirajul drumului. Interesant li s-a parut elevilor realizarea unor  simulari ale fenomenelor optice si existenta  de laboratoare on-line  in care se vor efectua lucrari practice dupa care isi vor expune rezultatele si vor fi evaluati  printr-un test final si  o lucrare practica.

 

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s