Malta

MALTA – iulie 2009

Beneficiar: Prof. TIC- NADIA  CIRCU

La începutul lunii august 2009 s-a desfăşurat la Hamrun- Malta, cursul de formare „CREATING E-LEARNING COURSES-HANDS-ON TOOLS & PRACTICAL TIPS”, la care a participat  prof. CIRCU  NADIA de la Colegiul Tehnic Danubiana Roman.

Cursul a fost organizat de AcrossLimits Ltd, coordonatorul acestuia fiind dr. Angele Giuliano. Au participat profesori din diferite ţări europene: Elveţia, Spania, Franţa, Norvegia, Finlanda, Belgia, Estonia, Cipru, Suedia, Malta şi Romania, fiecare aducând în prim plan situaţia învăţământului modern în şcolile şi ţările lor şi modalităţile de aplicare.

Cursul şi-a propus să contribuie la cristalizarea unor idei legate de mutaţiile tehnologiei educationale eLearning, prin discuţii şi aplicaţii asupra componentelor de bază: standardizare, conţinut educaţional, suport tehnologic şi acces, în fata evoluţiei acestei tehnologii de educaţie.

Am invatat ca abordarea învăţământului la distanţă ca modalitate alternativă sau complementară de a face educaţie porneşte de la asigurarea şi respectarea unor criterii de calitate în ce priveşte aspectele pedagogice, administrative, tehnice. Conceptul e-learning in scoala cuprinde varietatea experientelor didactice ce pot beneficia de suport tehnologic: instruire asistata/ mediata de calculator, digital/ mobile/ online learning/ education, instruire prin multimedia etc.

Sub denumirea de software didactic/ educational, o gama larga de materiale electronice (mappe suport digital/ multimedia) pot si trebuie sa fie dezvoltate in scoli pentru a simplifica procesul de educatie: harti, dictionare, enciclopedii, filme didactice, prezentari în diverse formate, carti (e-books), teste, tutoriale, simulari, software ce formeaza abilitati, software de exersare, jocuri didactice, fie ca sunt necesare doar la parcurgerea programei scolare, la teze, la admiterea la facultate, la bacalaureat sau chiar la obtinerea de reale performante la nivel de olimpiada.

Computerul si materialele electronice/ multimedia pot fi utilizate ca suport în predare, învatare, evaluare sau ca mijloc de comunicare (pentru realizarea unor sarcini individuale etc), toate acestea putand fi cuprinse pe o platforma educationala creata si administrata in scoala.

La curs s-a creat premisa realizarii unei platforme pentru fiecare scoala particpanta unde profesorii de diferite specialitati sa-si creeeze si sa-si administreze propriile cursuri care sa vina în completarea si desvârirea cunostinelor acumulate la ora de curs.  AM studiat modalitatea de lucru pe o platforma educaionala complexa care sa contina un modul de testare si evaluare online; un modul de învare individual cuprinzând doua componente: una dedicata propunerii si  dezbaterii de prelearningobleme si rezolvarii,  o biblioteca online continând lectii si articole; un modul de învatare asistat – clase virtuale organizate în cadrul platformei,  elevii putând sa aleaga un program de studiu definit de un anumit profesor coordonator  (teme, lectii, teste, întrebari, nelamuriri si discutii); statistici privind evolutia utilizatorului; topuri si clasamente; comunitate educationala (forum, blog, profiluri de utilizatori, mesagerie).

E-learning-ul este o perspectiva asupra modului în care ar trebui organizata  scoala de catre institutiile care au aceasta autoritate si de catre profesorii care se ocupa de educatia elevilor: usor de urmarit si de înteles, centrat pe elev si eficient.

prof. CIRCU  NADIA

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s