FRANTA 2

Sous le ciel de Paris

 

 Beneficiar: prof. CIRCU  NADIA

locatia: Univ. Pierre et Marie Curie- Paris

În perioada 13-18.06.2011 am participat cu o bursă Comenius, la stagiul de formare continuă „EU-HOU: Hands-On Universe, Europe. Bringing frontline interactive astronomy in the classroom” lîn Franţa. Stagiul a fost organizat de Universitatea Pierre et Marie Curie din Paris, subordonata Universitatii Sorbona.

Au participat 22 de cursanţi din Bulgaria, Suedia, Germania, Grecia, Irlanda, Polonia, Portugalia, Spania, Belgia şi România.
Acest curs a fost finantat din fondurile oferite de Comisia Europeana prin programul Invatare pe tot parcursul vietii si din fonduri FSE.

Organizarea stagiului a fost impecabilă, iar cei care au susţinut activităţile de curs şi cele culturale au dat dovadă de un inalt profesionalism. Cursurile au fost interactive, interdisciplinare, foarte interesante,extrem de benefice pentru pregătirea mea profesională, iar exerciţiile practice au dezvoltat abilitaţi şi deprinderi noi.

Cursul a fost format din trei tipuri de activităţi:
Prezentări despre astronomie în general, spectroscopie, cosmologie şi gaurile negre, exoplanete şi web-site-ul EU-HOU;
Activităţi practice: asamblarea unui gagileoscop, construirea unui spectroscop, iniţiere în observările on-line, iniţiere în radio-observările on-line
Exerciţii TIC: măsurarea distanţelor în univers, antimaterie şi traiectorii în galaxie, cratere şi ciocniri, detectarea exoplanetelor folosind software-ul SalsaJ;
• Accesarea materialelor didactice de pe web-site-ul EU-HOU.

SalsaJ este un software dezvoltat special pentru proiectul EU-HOU. conceput pentru a fi uşor de instalat şi folosit de elevi si profesori. Acesta permite elevilor să afişeze, să analizeze şi să exploreze imagini astronomice reale. SalsaJ permite elevilor şi profesorilor să studieze propriile observaţii în acelaşi mod în care o fac oamenii de ştiinţă ducând la acelaşi tip de descoperiri, care produc entuziasm.

Au fost organizate trei evenimente interculturale si sociale:
• vizită la Observatorul din Sorbona; este un vechi observator astronomic situat pe acoperişul Sorbonei; activitatea acestuia este asigurată de voluntari – membri ai Societăţii Astronomice din Franţa;
• vizită la Observatorul din Paris care este un centru de cercetare în astronomie şi astrofizică.
• vizită la Liceul Louis le G

rand care este o instituţie de invăţământ public, de excelenţă, la care au fost elevi si scriitori celebri ca Molière, Voltaire, Hugo. De asemenea Pompidou, Giscard d’Estaing, Chirac, cu toţii preşedinţi ai Republicii, au fost elevi la Louis-le-Grand.

Liceul găzduieşte un muzeu ştiinţific care posedă o multitudine de aparate unele funcţionabile şi astăzi.

Ca activităţi rezultante din nevoile specifice şcolii mele , mai ales pentru stimularea motivaţiei studierii matematicii şi a ştiinţelor de către elevi, voi iniţia activităţi care au ca suport pedagogic materialele prezentate la curs :
• acţivităţi de învăţare folosind mijloacele TIC cu software-ul SalsaJ (determinări de distanţe);
• activităţi de învăţare folosind observările on-line şi materialele didactice primite ;
• activităţi extracurriculare de observări astronomice folosind Galileoscopul.

Materialele oferite sunt de un real folos . Astfel Galileoscopul , primit de la organizatori, este un instrument asemănător celui folosit de Galileo Galilei şi deci este un material didactic minunat pentru a trezi entuziasmul descoperirilor ştiinţifice la elevi.

La fel şi celelalte materiale, tipurile de exerciţii propuse sunt utile în dinamizarea activităţilor de predare-învăţare.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s