Anglia

PLYMOUTH septembrie 2009

 Beneficiar: Mihaela Petrache – profesor limba engleza

In perioada 31 august-13 septembrie 2009, profesor Petrache Mihaela-Brindusa, impreuna cu profesori din Polonia, a participat, in cadrul Programului Comenius de invatare pe tot parcursul vietii,  la o activitate de formare desfasurata la Colegiul Mayflower din istoricul oras Plymouth din Marea Britanie, locul de unde Parintii Pelerini si-au inceput, la 1620, legendara calatorie spre Massachusetts, in America de Nord.

Cursul, Using technology, music & drama in the EFL classroom, a constat in 50 de ore de pregatire centrate pe trei directii principale :

  • reactualizarea si dezvoltarea nivelului de cunostinte lingvistice – acest obiectiv s-a realizat pe tot parcursul cursului, cat si in afara acestuia, prin contactul direct cu vorbitori nativi de limba engleza, de ex. familia gazda si prin organizarea unei excursii la Eden Project la care au participat studenti si profesori ai colegiului Mayflower;
  • explorarea diferitelor aspecte ale culturii britanice contemporane- s-au desfasurat ateliere de lucru si seminarii in care s-au prezentat si discutat diferite aspecte culturale precum obiceiuri si traditii, sarbatori specifice, stereotipuri culturale, notiuni legate de istoria si geografia britanica, istorie lingvistica, etc ; in cadrul excursiei organizate la Eden Project au fost aduse in discutie chestiuni legate de mentalitatea si viata cotidiana din Marea Britanie.
  • schimbul de experienta, dezvoltarea si aplicarea unor idei si tehnici noi care sa poata fi folosite in cadrul orelor de limba engleza- s-au desfasurat ore de curs, ateliere de lucru si seminarii in cadrul carora ni s-au prezentat metode si tehnici de preadare precum si de creare a diferitor materiale didactice folosind mijloacele mass-media(presa si televiziune), filmulete, muzica, teatru, literatura; de asemenea in cadrul atelierelor de lucru si seminariilor axate pe folosirea calculatorului si a Internetului in procesul de predare-invatare, ni s-a prezentat modul de realizare a prezentarilor PowerPoint si a paginilor personale, diferite pagini web unde elevii pot lucra on line ; in cadrul pregatirii individuale am studiat si adunat diferite materiale didactice, am creat fise de lucru, am explorat pagini web cu informatii legate de tematica cursului.

Participarea la stagiul de formare a avut in vedere stimularea elevilor in aplicarea  cunoştinţelor teoretice în probleme cu conţinut practic si interdisciplinar.

  • De asemenea, procesul de predare-invatare a limbii engleze in scoala noastra se va imbunatati prin:
  • – utilizarea de mijloace audiovizuale, de mijloace de comunicare interactive;
  • – introducerea tehnicilor  de predare ce stimulează creativitatea elevilor- teatru si muzica;
  • – elaborarea unor tipuri de activităţi diversificate ;
  • folosirea unor strategii de predare-invatare de tip activ-participativ
  • utilizarea frecventă a calculatorului/internetului, videoproiectorului, etc., în activităţile de predare;
  • învăţarea elevilor să lucreze la proiecte, să discute despre ele şi să rezolve probleme practice.

utilizarea unor surse alternative pentru învăţare pentru creştererea  flexibilităţii şi adaptării proceselor didactice la specificul claselor de elevi.

prof. Mihaela Petrache

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s